Radio Białystok | Wiadomości | Jagiellonia filmowo promuje Białystok
Ma zachęcić fanów innych drużyn do przyjazdu i zwiedzenia stolicy woj. podlaskiego - miasto Białystok wspólnie z Jagiellonią Białystok i kibicami wyprodukowało film promocyjny pokazujący największe walory turystyczne i zalety stolicy regionu.
Film trwa półtorej minuty i od środy jest dostępny w mediach społecznościowych miasta Białystok. Biorą w nim udział m.in. Afimico Pululu, Taras Romanczuk i Jesus Imaz.
W nagraniu widać najważniejsze zabytki i rozpoznawalne miejsca stolicy woj. podlaskiego, można poznać sposób poruszania się po mieście np. miejskimi rowerami, dowiedzieć się, że dojechać do Białegostoku można bez problemu pociągiem, autorzy filmu zachęcają też do lokalnej kuchni.
W ostatniej scenie młodzi gracze - bramkarz Sławomir Abramowicz i skrzydłowy Oskar Pietuszewski - zapraszają na mecz.
Nasza Jagiellonia święci duże sukcesy (...), dlatego postanowiliśmy się promować dzięki drużynie - mówił po prezentacji spotu prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski.
Prezydent przypominał, że Jagiellonia to w minionym sezonie trzecia drużyna ekstraklasy (sezon wcześniej mistrz kraju) i ćwierćfinalista Ligi Konferencji.
Film powstał w ramach działalności promocyjnej Urzędu Miejskiego w Białymstoku.
Kiedy zapadają decyzje o tym, czy warto wiązać swoją piłkarską przyszłość z Jagiellonią, to przedstawiciele klubu też pokazują zdjęcia i filmiki, żeby zaprezentować Białystok. I myślę, że ta produkcja będzie bardzo pomocna przy podejmowaniu takiej decyzji - podkreśla zastępca prezydenta Białegostoku Rafał Rudnicki.
Przedstawiciel środowiska kibicowskiego Jagiellonii Andrzej Wilczyk, który był pomysłodawcą takiego filmu, podkreślał, że klub rozpoczynał grę w europejskich pucharach jako drużyna nieznana. - Przeszliśmy piękną drogę, teraz naprawdę jesteśmy rozpoznawalną marką, Jagiellonia jest szanowana i ceniona w Europie - mówił Wilczyk.
Białystok jest piękny, a nie każdy w Europie o tym wie. Jeżdżąc za Jagiellonią, często rozmawialiśmy z kibicami innych drużyn. Wiedza ich była mocno ograniczona. Tym filmikiem chcemy przedstawić się Europie - dodał Andrzej Wilczyk.
Kapitan Jagiellonii Taras Romanczuk żartował, że pokazał się w tym spocie na rowerze, bo dzień przed nagraniem rzeczywiście przyjechał rowerem do urzędu. - Bardzo się cieszę, że jako klub się rozwijamy i tym również promujemy nasze miasto. Dla mnie nie ma lepszego miejsca jak Białystok - podkreślał.
Zamysłem było pokazanie Białegostoku kibicom przeciwnych drużyn i zachęcenie ich, żeby zostali w naszym mieście nie tylko na mecz, ale (...) spędzili trochę czasu, wydali trochę pieniędzy i żeby przyjeżdżali nie tylko sami kibice, ale też ich rodziny i przyjaciele - mówił autor i koordynator projektu Waldemar Kardasz.
źródło: PAP | red: tk, zmj