Radio Białystok | Wiadomości | Podlaska Marka - poznaliśmy laureatów prestiżowego konkursu [zdjęcia]
Znamy już laureatów konkursu Podlaska Marka. Zwycięzców wyłoniono w 10 kategoriach. Wyniki ogłoszono podczas uroczystej gali w czwartek (15.05) w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku.
Kolejni laureaci dołączyli do grona zdobywców Podlaskiej Marki - konkursu organizowanego przez Urząd Marszałkowski od 2004 roku.
Laureaci Podlaskiej Marki
Do każdej z kategorii kapituła konkursowa wybrała po trzy zgłoszenia. W tym roku wpłynęło ich 211, łącznie nominowano 30 z nich.
W kategorii "Biznes" Podlaska Marka przypadła spółce Malow z Suwałk produkującej metalowe meble.
Za najlepszą inwestycję uznano kompleks kortów i boisk na świeżym powietrzu wybudowany przez Politechnikę Białostocką.
W kategorii "Odkrycie" nagrodzono nieinwazyjny test oparty na detekcji mikroRNA będący innowacyjną diagnostyką raka jajnika. Stworzyli go naukowcy z Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.
W kategorii "Produkt Użytkowy" Podlaską Markę przyznano białostockiej firmie Brintons Agnella sp. z o.o. za dywany i wykładziny wełniane.
Za najlepszy "Produkt Spożywczy" uznano mieszanki do wypieku chleba domowego produkowane przez Podlaskie Zakłady Zbożowe S.A.
W kategorii "Projekt 4.0" tytuł Podlaska Marka powędrował do Politechniki Białostockiej i firmy SaMASZ sp. z o.o. za projekt sztuczna inteligencja na rzecz Doliny Rolniczej 4.0.
W kategorii "Marka Bez Barier" wygrały Bajkowe Akcje Nadziei Fundacji - "Bajkowa Fabryka Nadziei".
Cykl działań na rzecz zdrowia psychicznego "Żółta Kanapa" realizowanych przez Urząd Miejski w Białymstoku zdobył statuetkę w kategorii "Społeczeństwo".
Spośród inicjatyw kulturalnych (kategoria Kultura) najwyżej kapituła oceniła Festiwal Filmowy „Wajda na Nowo” prowadzony przez Suwalski Ośrodek Kultury.
Żadnej niespodzianki nie było w kategorii "Wydarzenie", bo tu wygrały Mecz Jagiellonii Białystok o Mistrzostwo Polski.
Zwycięzcy otrzymali po 20 tys. zł i statuetki. Mogą liczyć na reklamę w mediach regionalnych i ogólnopolskich oraz na udział w imprezach promocyjnych.
W ramach Podlaskiej Marki Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy otrzymała tytuł Ambasadora Podlaskiej Gospodarki.
Na Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego wybrano profesor Martę Kosior-Kazberuk - rektora Politechniki Białostockiej.
Swojego zwycięzcę wybrali już internauci. Podlaską Markę Konsumentów zdobył Klub Sportowy Lwy Białystok za inicjatywę Mini Lwy - miejsce dla dzieci i młodzieży z różnego rodzaju dysfunkcjami.
Podlaska Marka to konkurs organizowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego od 2004 r.
W poprzednich edycjach konkursu o Podlaską Markę rywalizowało ponad 1,5 tys. produktów. Dotychczas statuetką nagrodzono m.in. Białowieski Park Narodowy, Uniwersytet w Białymstoku, Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie "Droga", Podlaski Piknik Militarny "Misja Wschód", Galerię Arsenał, mleko "Łaciate", robota edukacyjnego Photon, firmę Pronar, festiwal Up To Date, Grupę Ratowniczą Nadzieja czy Białostocki Półmaraton.