Radio Białystok | Wiadomości | Wiadomości - Podziemny tunel zamiast kładki na dworcu w Białymstoku - rozpoczyna się budowa
Rozpoczynają się prace przy budowie nowego przejścia podziemnego pod torami na białostockim dworcu PKP. Miejscy urzędnicy przekazali w piątek (13.08) wykonawcy plac budowy.
Tunel dla pieszych i rowerzystów połączy ulice Kolejową i Zwycięstwa z ul. św. Rocha.
- Długość przejścia podziemnego będzie wynosiła około 100 metrów. Tunel będzie oświetlony, zostanie tam także zamontowany system stałego monitorowania. Od strony ul. św. Rocha będą wybudowane schody i pochylnie, które będą służyły dla osób z niepełnosprawnościami - mówi Anna Kowalska z Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku.
Powstanie tam nie tylko nowe przejście pod torami - przebudowane będą także sąsiednie ulice: Kolejowa i Zwycięstwa.
- Przebudowa dróg na skrzyżowaniu ulic Zwycięstwa i Kolejowej dotyczy odcinka o długości 250 metrów. Zostanie tam zbudowana nowa jezdnia, przystanek autobusowy w okolicy dworca, chodniki, ścieżka rowerowa, zjazdy, będzie wykonane oznakowanie poziome i pionowe - informuje Anna Kowalska.
Podziemne przejście pod torami ma powstać za dwa lata. Koszt to 41 mln zł. To część większej inwestycji, czyli intermodalnego węzła komunikacyjnego.
| red: zmj
Pasażerowie zyskają lepszy dostęp do kolei, a piesi bezpieczne przejście pod torami. Trwa budowa nowego przystanku kolejowego Białystok Zielone Wzgórza.
To nowy rozdział nie tylko w historii podlaskiej kolei, ale i w życiu jej pracowników. Rozpoczął się remont węzła kolejowego w Białymstoku i części trasy do Warszawy. Tory wyglądają jak wielki plac budowy. Tak dużej i kosztownej modernizacji nie było nigdy.
Rozebrane są już tory na pierwszym i drugim peronie - wkrótce wykonawca ma też demontować charakterystyczne kładki dla pieszych. Białostocki dworzec kolejowy od strony peronów coraz bardziej przypomina wielki plac budowy. Trwa największa w historii przebudowa tej stacji kolejowej.
Przebudowa kilku przystanków kolejowych, budowa mostu nad rzeką Narew w Uhowie - to prace, które w najbliższych dniach zaczną PKP PLK na odcinku Czyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica.
45 mln zł brutto kosztowała gruntowna modernizacja zabytkowego dworca PKP w Białymstoku. W czwartek obiekt oficjalnie oddano do użytku. Dworcowi nadano historyczny charakter nawiązujący do wyglądu z 1910 r. Obiekt pochodzi z 1862 r.