Radio Białystok | Wiadomości | Wiadomości - Nie będzie tunelu w centrum Białegostoku - urzędnicy zrezygnowali z projektu
Zgodnie z planami miał on - pod torami - połączyć ulice św. Rocha i Zwycięstwa.
Okazuje się, że jego budowa jest za droga - mówi Anna Kowalska z Urzędu Miejskiego w Białymstoku:
Po przeliczeniu kosztów okazało się, że nie stać nas na wybudowanie tunelu pod torami. Od momentu, kiedy ta inwestycja była planowana, kiedy zaczęły się pierwsze prace nad projektowaniem tej inwestycji - upłynęło sporo czasu. Bardzo zmieniła się sytuacja w budownictwie, bardzo podrożały materiały budowlane. Niebotycznie wzrosły też koszty pracy
- mówi Anna Kowalska.
W okolicy dworca PKS powstanie natomiast intermodalny węzeł komunikacyjny. W jego skład wejdzie centrum przesiadkowe i okalające go drogi:
Liczymy na to, że prace budowlane rozpoczną się w 2019 roku. Pierwszy etap prac będzie polegał na przedłużeniu ulicy Bohaterów Monte Cassino do Kopernika i ulicy Młynowej do Waryńskiego. Chodzi o to, żeby w to miejsce przełożyć ruch i żeby można było kontynuować prace, przy budowie węzła intermodalnego
- dodaje Anna Kowalska. Przebudowany będzie także odcinek ulicy Młynowej od strony dworca w kierunku Wyszyńskiego.
Planowana jest również modernizacja fragmentów ulic: Zwycięstwa, Kolejowej, Wyszyńskiego, Kopernika czy Łomżyńskiej. Budowa intermodalnego węzła komunikacyjnego szacowana jest na ponad 180 mln zł - z tego 130 mln to unijna dotacja.
| red: rbon
Wykonawca złożył wniosek, decyzji urzędników jeszcze nie ma. Ale wszystko wskazuje na to, że prace trwać będą do połowy przyszłego roku.
Nie widać końca prac i wszystko wskazuje na to, że potrwają dłużej niż planowano nawet po wcześniejszych przesunięciach terminu.
Na początku 2020 roku ma być gotowa po modernizacji ulica Klepacka w Białymstoku, zapewniająca dojazd do centrum z miejscowości od południowo-zachodniej strony miasta. Inwestycja będzie kosztować 40,3 mln zł brutto; obejmuje m.in. budowę tuneli pod torami.
Cztery firmy złożyły oferty w przetargu na rozbudowę ulicy Narodowych Sił Zbrojnych i Alei Jana Pawła II w Białymstoku, ważnej inwestycji na drodze wlotowej od strony Warszawy. Po raz kolejny ceny są jednak dużo wyższe od zakładanych przez miasto.